Na rynku obecnie mamy szeroki wybór sprzętu fotograficznego i z pozoru robienie zdjęć nie jest niczym trudnym. Jednak profesjonalne zdjęcia wymagają ogromnego zaangażowania, wiele pracy i dostosowania sprzętu do warunków pracy. Fotografowie, dla których wiodąca jest fotografia reklamowa mają za zadanie robienie zdjęć w celach komercyjnych, np.: potrzebnych w reklamach i katalogach. Zdjęcia produktów przeznaczonych do sprzedaży w zależności od wymagań producenta powinny być przejrzyste i ukazywać go w korzystny sposób, tak by potencjalny klient był nastawiony pozytywnie do zakupu. Fotografia reklamowa stosowana jest w celu wzbogacenia treści w firmowych broszurach, menu w restauracjach i kawiarniach. Każde zdjęcie wymaga precyzji wykonania, obróbki i estetyki doboru warunków jego wykonania. Przykładem powszechnej fotografii reklamowej są ujęcia mody, szczególnie ukazywanej w magazynach modowych. Przed fotografami stoi nie lada wyzwanie, by proste rzeczy ukazać w dynamiczny i interesujący sposób, a z tego co obserwujemy i doświadczamy na co dzień, to udaje im się sprostać wielu warunkom, dzięki czemu powstaje niesamowita sztuka.